Ardennenreis klas 4

Op 4 september jongstleden stond de Ardennenreis voor de tweede keer op het programma voor leerjaar 4. Een schoolreis waar leerlingen gedurende vier intensieve dagen kennis hebben gemaakt met allerlei activiteiten: van kajakken over de rivier d ’Ourthe tot het beklimmen van rotswanden. Deze reis stond voornamelijk in het teken van groepsvorming en elkaar beter leren kennen. Door samen te werken konden ze bijvoorbeeld tot een megascore komen tijdens het ‘Fast Taggen’!

Om het avontuur compleet te maken met een culturele aanvulling op het programma, zijn de leerlingen ook een middagje op bezoek geweest in het kleinste stadje van de Europa, Durbuy. Ook hebben de leerlingen een dag mogen vertoeven in de hoofdstad van Luxemburg, Luxemburg Stad. Hier kregen de leerlingen wat welverdiende vrije tijd om zelf op pad te gaan en de stad te verkennen.

Iedere dag werden de leerlingen getrakteerd op een ontbijt, lunch en diner op locatie. Er werd een gevarieerd menu klaargemaakt en leerlingen kregen de mogelijkheid om met elkaar hun ervaringen te delen.

In de avond was het tijd voor wat luchtig vermaak in de vorm van een kampvuur of een potje tafeltennis, vaak gevolgd door een plons in het zwembad. Het weer zat dit jaar echt ontzettend mee en de verkoeling van een duik in het diepe kwam als een zegen na een dag vol actie en vertier!

Al met al kijken wij als organisatie terug op wederom een enorm geslaagde reis, waarin er een hechte band ontstond tussen leerlingen en leerkrachten. Wat ons betreft kunnen onze leerlingen op 2College Jozefmavo terugkijken op een ervaring die zij zich tot ver in de toekomst nog zullen herinneren.

Namens de school willen wij dan ook iedere begeleider en deelnemer hartelijk bedanken voor deze succesvolle reis.