Activiteitenweek klas 2

Vorige week had klas 2 een activiteitenweek met als thema Burgerschap.

Leerlingen zijn bij de Moskee, de Synagoge en de Kerk geweest, waarbij ze de verschillende onderdelen van deze geloven hebben kunnen ontdekken.

Er was ook ruimte voor wat ontspanning. R-Newt had verschillende workshops georganiseerd, waaronder vloggen, Ps5 Fifa, DJ-en en ook nog een echte voetbalclinic in de gymzaal.

Voor een aantal leerlingen werd de week best spannend toe ze voor het eerst met de trein op reis gingen. De bestemming was Motion Experience, een lichtshow in het centrum van Eindhoven, waarbij je ogen snel bedrogen werden door het spelen met bepaalde lichteffecten.

Bij het ontdekstation in Tilburg is er gewerkt aan het hergebruiken van apparaten en het programmeren met Lego met als onderwerp een apparaat bedenken dat kan bewegen en zo de plasticsoep uit de oceanen kan halen.

Ook hebben leerlingen het Textielmuseum bezocht. Hier hebben ze geleerd over de industrialisatie en het verleden van Tilburg als textielstad.

Een speurtocht door Tilburg kon in deze week ook niet ontbreken. De speurtocht ging over de Tweede Wereldoorlog in Tilburg.

Natuurlijk moet er ook nog een sportief element zitten in deze week en zijn de leerlingen gaan klimmen bij Neoliet in Tilburg.

Naast het kijken van twee films over verschillende groepen in onze samenleving is er ook gewerkt om alle vragen van deze week bij de verschillende opdrachten te verwerken in een dossier zodat dit ingeleverd kan worden bij het vak M&M.

Het was voor veel leerlingen een leuke en leerzame week, waarbij ze een keer in een andere omgeving konden leren en er ook dingen konden worden ervaren om nog wijzere burgers van deze wereld te zijn.