Activiteitenweek klas 2

In de activiteitenweek is klas 2 bezig geweest met het onderwerp kunst en cultuur waarbij o.a. toegewerkt is naar het maken van je eigen film met de hele klas.

Zo zijn er workshops op school geweest over het maken van film muziek, scriptschrijven, acteren en decorbouwen. Dus eigenlijk alles wat je nodig hebt om tot een goede film te komen. De klassen hebben zelf alles gemaakt voor deze film. Van de benodigde decorstukken, het scenario en het acteren tot aan het monteren van de film met de juiste muziek erbij.

Maar, kunst en cultuur is meer dan alleen films. Zo is er bij de Hall of Fame in diverse workshops kennis gemaakt met de dingen die nodig zijn om een concert of festival goed te laten verlopen. Hoe regel je een band? Hoe maak je het programma voor dit concert en zorg je dat het geluid en licht optimaal is. En niet te vergeten het aan elkaar praten van de acts. Of even je wiskunde gebruiken om te kijken of het wel betaalbaar is om allemaal te regelen wat je wilt gaan doen.

Al met al kijken wij terug op een leuke en leerzame week!