Leeractiviteiten

Wij werken niet met lessen die elk bijvoorbeeld 50 minuten duren, maar we organiseren leeractiviteiten die in tijd en duur kunnen verschillen. Elke leeractiviteit heeft een specifiek doel, een andere doelgroep en een bijpassende groepsgrootte. De leerlingen kiezen de leeractiviteit die bij hun doelen past. Ook kan een vakdocent een leeractiviteit voor een groep leerlingen of een individuele leerling verplicht stellen. Wij onderscheiden de volgende 6 leeractiviteiten:


 

In een lezing staat het verhaal van de docent centraal en leidt de docent de dialoog over het onderwerp.

In de workshop zijn leerlingen individueel of in kleine groepjes aan het werk en worden zij begeleid door docenten.

Tijdens een labsessie werken leerlingen in groepen samen aan een onderzoek, een vraagstelling of een experiment.

In een communicatiesessie draait het om mondelinge opdrachten door actief gebruik van taal en oefening van communicatieve vaardigheden.

In een seminar voeren leerlingen een discussie over essentiƫle vraagstukken van leerlingen binnen het vak

De stamgroepsessie vindt elke dag aan het begin van de dag plaats. Hier worden doelen en leerstrategieƫn besproken en ingepland.