2College Cobbenhagenlyceum Kunskapsskolan-partnerschool

We zijn trots: 2College Cobbenhagenlyceum is officieel erkend als Kunskapsskolan-partnerschool! Sinds 2018 werken we met de methodiek van Kunskapsskolan, waarbij gepersonaliseerd leren centraal staat. Deze erkenning is een bevestiging van de kwaliteit en toewijding waarmee we deze aanpak in de praktijk brengen.

Op 2College Cobbenhagenlyceum werken leerlingen met persoonlijke leerdoelen, plannen ze zelfstandig hun leerproces en krijgen ze wekelijks coaching. Zo krijgen ze meer regie over hun ontwikkeling en groeit hun motivatie en zelfvertrouwen. Vestigingsdirecteur Ronald Verschuren licht toe: “2College Cobbenhagenlyceum heeft de afgelopen jaren een ware transformatie ondergaan. Van een traditionele school met vooral de focus op cijfers en meetbare resultaten, naar een moderne onderwijsinstelling waar de leerlingen en hun ontwikkeling centraal staan. We hebben hard gewerkt om gepersonaliseerd leren stevig te verankeren in onze school en zijn van idealisme naar realisme gegaan. Dat we nu officieel partnerschool zijn, is het bewijs dat we het goed hebben gedaan én goed doen. Maar we blijven altijd streven naar beter.”

Onderdeel van een krachtig netwerk
2College Cobbenhagenlyceum behoort nu tot een selecte groep scholen in Nederland die het predicaat Kunskapsskolan partnerschool mag dragen. Ook maakt de school hiermee deel uit van een nationaal en internationaal netwerk van scholen die samen blijven werken aan toekomstgericht onderwijs. Zowel leerlingen als docenten kunnen hierdoor profiteren van inspirerende en grensverleggende ervaringen

Wat is Kunskapsskolan?
Kunskapsskolan is een onderwijsconcept dat zijn oorsprong vindt in Zweden en wereldwijd wordt toegepast. In Nederland werken inmiddels tientallen scholen in het voortgezet onderwijs met de principes van Kunskapsskolan. Het onderwijsmodel draait om een zorgvuldige balans tussen kennis en vaardigheden. Centraal staat leerdoelgericht, gepersonaliseerd leren: onderwijs dat is afgestemd op de unieke onderwijsbehoefte, het tempo en de doelen van elke leerling. Leerlingen werken met persoonlijke leerdoelen, worden wekelijks intensief gecoacht en leren reflecteren op hun ontwikkeling. De aanpak stimuleert eigenaarschap, zelfstandigheid en motivatie, en helpt scholen om leerlingen beter voor te bereiden op een veranderende samenleving.

2College Cobbenhagenlyceum Kunskapsskolan-partnerschool

Alle nieuwsberichten