Heel veel leerlingen en personeelsleden van onze school, de Jozefmavo in Tilburg, wisten voor de voorlichting weinig van de ziekte NCL/Batten en hoe erg het is om dat als jongere, zonder dat je er ook maar iets aan kunt doen, te krijgen.
Na de voorlichting van Maartje Franken was deze kennis er wel en waren de leerlingen en personeelsleden er echt een beetje stil van.
Als je zelf gezond bent en een heel leven voor je hebt, hoe anders kan het dan zijn voor andere jongeren. Welke van de een op de andere dag niet meer een mooie, onbezorgde toekomst in het vooruitzicht hebben. Onze leerlingen begrijpen nu hoe fijn het voor deze jongeren en hun broertjes, zusjes en ouders is om een keer tussen alle narigheid door ook een heel leuke dag te hebben. Om zo’n gezellige familiedag te organiseren, moet je wel geld hebben en heel veel leerlingen hebben hun best gedaan om loten te verkopen aan familie, vrienden, buren en anderen. Hoe fijn is dat!
De opbrengst van deze actie is donderdag in de middagpauze overhandigd aan Maartje Franken-Rombouts en Karin Pieterse, bestuursleden van de stichting BrandNewDay Foundation. Dat is de stichting die zich inzet om voor de kinderen met de ziekte NCL/Batten en hun gezinnen jaarlijks een onvergetelijke familiedag te organiseren. Zij doen dat met heel veel plezier, vandaar ook hun vrolijke rups als logo. De BrandNewDay Foundation was heel blij met deze onverwacht hoge bijdrage en ziet nu kans om samen met de andere vrijwilligers in 2020 weer een fantastisch mooie dag te organiseren mede dankzij het opgehaalde bedrag van 2569 euro.
Dinsdag 17 december was de 1e trekking en donderdag 19 december was de trekking van de hoofdprijzen.
Blauw | Wit | Roze |
241 | 375 | 70 |
512 |
| 784 |
Alle prijswinnaars krijgen via de leerlingen de prijs uitgereikt!
Als over een tijdje die fijne familiedag geweest is, zullen we daarover een bericht plaatsen op de site, zodat alle deelnemers van deze actie kunnen zien waar ze aan bijgedragen hebben.
De leerlingenraad van 2College Jozefmavo bedankt mede namens de BrandNewDay Foundation iedereen die aan deze actie heeft bijgedragen door het aanbieden van een prijsje of het kopen van een lot.