Klachtenregeling

Je hebt een klacht. En nu?
Bespreek je klacht altijd eerst met de betrokkene(n) op 2College Durendael, zoals de docent, mentor, coördinator of leidinggevende. Het is goed om de klacht uit te spreken en samen met de betrokkene(n) op zoek te gaan naar een passende oplossing. Een gesprek aangaan kan lastig zijn. Daarom hebben we een vertrouwenspersoon met wie je kunt praten bij een klacht. De vertrouwenspersoon kan je vervolgens informeren en helpen bij het gesprek op de school.

Is de klacht hierna opgelost? Dan is de klacht afgehandeld en is er geen verdere actie nodig.

Levert het gesprek op 2College Durendael geen oplossing op? Dan verwijzen we je naar de Klachtenregeling vereniging Ons Middelbaar Onderwijs, waar 2College Durendael onderdeel van is. Beoordeel waar je klacht precies over gaat en bekijk hiernaast welke stappen je kunt ondernemen.

Klacht melden over ongewenst gedrag
Heb je een klacht over bejegening, pesten, agressie, geweld, communicatie of begeleiding? Klik dan op Klachtenregeling ongewenst gedrag.

Leerlingenzaken
Heb je een klacht over leerlingenzaken zoals: (school-)examen, (voorwaardelijke) bevordering, afwijzing tot een volgend leerjaar, (niet) toelating, schorsing of verwijdering? Klik dan op Leerlingzaken.

Klokkenluidersregeling
Heb je het vermoeden dat er misstanden zijn ontstaan binnen onze organisatie? Bijvoorbeeld gevaar voor de volksgezondheid, veiligheid, het milieu, een strafbaar feit of schending van wet- en regelgeving? Klik dan op Klokkenluidersregeling.

Met iemand praten over ongewenst gedrag
Heb je te maken met ongewenst gedrag zoals (seksuele) intimidatie, discriminatie, pesten, agressie en geweld en wil je hier over praten met een vertrouwenspersoon? Klik dan op Externe vertrouwenspersonen.

Kom je er niet uit?
Gebruik dan het stroomschema om te bepalen welke stappen je moet ondernemen: Visual Stroomschema Klachtenregeling